5 právd o spaľovačoch tukov

Spaľovače tukov môžu byť pri chudnutí veľmi účinné, no musia sa používať správne. Prvým krokom je oboznámenie sa s 5 úskaliami používania týchto prípravkov.

Určite ste už počuli o zázračných spaľovačoch tukov vo forme piluliek, ktoré rozpúšťajú tuk s takou účinnosťou, ako keď sa v lete topí zmrzlina na kornútiku. Takto to avšak nefunguje. Spaľovače tukov sú len doplnky stravy a obsahujú ingrediencie, ktoré spoločne so správnymi stravovacími návykmi môžu výrazne pomôcť pri spaľovaní tukov. V žiadnom prípade ale nie sú náhradou správnej stravy alebo cvičebného plánu.

Spaľovače tukov si predstavte ako mieridlo na puške, pomocou ktorého sa snažíte ničiť tukové bunky. Strava je najúčinnejšia zbraň – delostrelectvo, cvičenie je palebná sila, a spaľovače tukov vám pomôžu lepšie zamerať cieľ a zničiť tuk. Spaľovače tukov nefungujú správne, ak ich nesprávne používate. Je to obvykle kvôli tomu, že ľudia neprihliadajú na nasledovných 5 základných konceptov užívania spaľovačov tukov k účinnému chudnutiu. Ak budete tieto veci dodržiavať, ďalší spaľovač, ktorý si kúpite, vám výrazne pomôže zbaviť sa prebytočných tukových zásob a zrazu sa na vašom tele objavia svaly, na ktorých tak usilovne pracujete.

Prípravok na chudnutie

1. STRAVA TVORÍ 80 PERCENT ÚSPECHU V BOJI S NÁZVOM „CHUDNUTIE”

Najčastejšou chybou, ktorú ľudia robia je, že sú presvedčení o tom, že stačí užívať spaľovače tukov, a tým sa ich tukové zásoby automaticky stratia. Myslia si, že spaľovač tuku je zázračným doplnkom, ktorý vyrieši ich problém. Avšak ak chcete schudnúť, 80% úspechu tkvie v správnej strave. Ak ste schopný zmeniť svoje stravovacie návyky a vydržať v nich, na 80% máte vyhraté. Zvyšok si musíte odcvičiť v posilňovni a dopomôcť si spaľovačmi tukov.

Spaľovače tuku vám určite pomôžu so spálením tukových zásob, no musí sa k tomu pridať aj správna strava. Spaľovače tuku fungujú rôznymi spôsobmi. Môžu dodávať energiu, znižovať chuť do jedla, podporovať používanie tuku ako zdroja energie alebo môžu zrýchľovať metabolizmus a teplotu vášho tela, vďaka čomu počas dňa spálite viac kalórií. Ak ale užívate spaľovače tukov, a následne si dáte hamburger, pizzu alebo obložené bagety, úbytok tuku z vášho tela tak skoro neuvidíte.

Pozrite sa na to, čo jete, a sami pre seba si zhodnoťte, či ste schopný svoju stravu zmeniť, aby ste nejaké to kilo zhodili. Aby ste schudli a odhalili, čo skrývate pod vrstvou tuku, je potrebné denne ubrať z príjmu kalórií, začať prijímať omnoho viac bielkovín, udržiavať si stravovacie návyky pomocou prijímania pomaly stráviteľných sacharidov, zdravých tukov a množstva čerstvej zeleniny. Keď budete mať dobre nastavenú stravu a budete sa jej držať, až potom môžete začať myslieť na užívanie spaľovačov tukov.

2. VAŠE OČAKÁVANIA OHĽADOM CHUDNUTIA MUSIA BYŤ VŽDY REALISTICKÉ

Nohami zostaňte na zemi a nemajte príliš veľké očakávania a nároky. Mnoho ľudí si myslí, že ak začnú užívať spaľovač tukov, každý týždeň zhodia niekoľko kilogramov. Takto to tiež nefunguje.

Spaľovačom tukov môžete tento proces podporiť, ale určite neschudnete 5 kilogramov každý týždeň len vďaka užívaniu takéhoto doplnku stravy. Bezpečný úbytok váhy je pre človeka asi 0,5-1,5 kg týždenne, a to platí pre zdravých ľudí. Táto hodnota sa v niektorých prípadoch dá zvýšiť na 2,5 kg týždenne, ale nie je to trvale udržateľné. Časom vaše telo začne rezignovať, dosiahne ustálený stav a úbytok váhy sa zastaví alebo spomalí.

Ak chudnete príliš rýchlo, či už so spaľovačom alebo bez neho, môžete zároveň strácať aj veľa svalov, a ak časom nechcete vyzerať ako beztvarý vešiak na kabáty, ale chcete svetu ukázať nejaké svaly a cítiť sa ako fitnes model alebo kulturista, mali by ste prehodnotiť svoj plán chudnutia.

Napíšte si vaše očakávania a vytvorte si plán na každý týždeň, prípadne na každý mesiac. Ak budete postupne plniť tieto krátke, čiastkové ciele, bude vás to motivovať a v rámci svojho stanoveného programu uvidíte dobré výsledky. Pomôcť vám k tomu môže spaľovač tuku, ale opäť len ako doplnok stravy.

3. VIAC NIE JE VŽDY LEPŠIE

Spaľovače tuku sú vyrábané tak, aby telu dali potrebnú dávku určených aktívnych látok podporujúcich spaľovanie tuku. Avšak neznamená to, že čím väčšiu dávku si dáte, tým účinnejšie bude spaľovanie a tým lepšie výsledky uvidíte. Výrobcovia vždy uvádzajú vhodné dávkovanie, no dávku si môžete len mierne upraviť, aby vám čo najviac vyhovovala.

Najlepšie je vždy začať s najmenšou dávkou uvedenou na obale a na tejto dávke zotrvať aspoň 2 týždne. Potom sa môžete rozhodnúť, či je potrebné dávku zvýšiť až na najvyššiu možnú dávku uvedenú na obale. Ak popis produktu uvádza len presné dávkovanie, určite by ste sa ho mali držať.

4. NADMERNÉ DÁVKY KOFEÍNU VÁS ZNIČIA

Ak svoj deň nemôžete začať bez šálky kávy a počas dňa vypijete ďalšie 3 alebo 4, dajte si pozor, aký stimulačný spaľovač tuku sa chystáte užiť. Väčšina spaľovačov tukov, aj keď to na nich nie je napísané, používa ako aktívnu látku práve kofeín alebo iné kofeínové látky, ktoré pôsobia ako stimulant. Ak užívate stimulačné spaľovače tukov, dajte si pozor na celkovú dennú dávku kofeínu, ktorú prijímate.

Nával energie z veľkej dávky kofeínu si určite budete vychutnávať, najmä ak sa vám podarí cez deň zmiešať rôzne kofeínové prípravky na spaľovanie tukov spolu s niekoľkými šálkami kávy alebo s inými kávovými nápojmi, avšak dajte si pozor, aby ste sa „neodpálili“. Ľahšie sa na vás môže prejaviť únava, ťažšie sa môže vaše regenerovať z tréningov a nakoniec budete vaše ciele dosahovať omnoho pomalšie.

Takže, ak si myslíte, že kombinovanie kofeínu a spaľovačov tukov vám pomôže pri rýchlejšom dosahovaní výsledkov, len tým zabijete pozitívne vplyvy spaľovača prílišnou stimuláciou vášho tela. Ak je to možné, v období užívania spaľovačov tukov pite kávu bez kofeínu. Takýmto spôsobom sa nepredávkujete kofeínom. Ešte predtým, než sa rozhodnete pre nákup spaľovača tukov, skúste si zistiť informácie o rôznych produktoch a nájdite si taký spaľovač, ktorý je najvhodnejší pre vaše potreby a váš cieľ. Na trhu nájdete množstvo produktov a je dôležité, aby ste si nekúpili hneď prvý, na ktorý narazíte. Produkty si vždy dôkladne porovnajte.

5. VÝSLEDKY SA MUSIA MERAŤ

Keď si vyberiete nejaký spaľovač, pred zhodnotením jeho účinnosti ho užívajte aspoň 3 týždne. Avšak sústreďte sa hlavne na vlastný progres. Či už sa bude jednať o fotografovanie, meranie častí tela, meranie tuku alebo len jednoduché váženie sa, nebudete vedieť, či daný produkt funguje a nebudete vidieť pokrok ani želané výsledky, kým nebudete poznať váš štartovací bod.

Niektorí ľudia reagujú na určité ingrediencie v spaľovačoch tukov lepšie, ako iní, a čo funguje na jedného človeka, nemusí fungovať na druhého. Po niekoľkých týždňoch budete vedieť zhodnotiť výsledky a možno zostanete pri danom produkte alebo sa rozhodnete pre iný. Časom a sledovaním vlastného tela budete vedieť, či je lepšie upriamiť sa na iný spaľovač, ktorý vám pomôže dosahovať lepšie výsledky.

Ak budete dodržiavať správnu stravu a plán cvičenia, napíšte si aj svoje očakávania ohľadom chudnutia (a buďte pritom realistom!). Spaľovač tukov vždy užívajte podľa odporúčaní, nepredávkujte sa stimulujúcimi látkami a svoje výsledky si vždy merajte. Až následne budete môcť zhodnotiť, či doplnky stravy, ktoré užívate, si naozaj robia svoju prácu dobre. Určite je jasné, že nie každý produkt na trhu má rovnakú kvalitu. K rozhodnutiu sa pre správny spaľovač tukov patrí aj určitý prieskum a možno aj skúsenosti s nákupom iných doplnkov stravy. Vždy majte týchto päť bodov na pamäti a na konci boja budete (skvele vyzerajúcim) víťazom!